Kai kurie Kanados liaudiški dizaino kūriniai yra įrašyti tarp istorinių miesto būstų sienų, kurios ir toliau džiugina publiką. Architektas Biranas O’Brianas iš DARBO BIURASbendradarbiaujant su interjero dizaineriu Gillian Segalpapildo turtingus šalies architektūrinius pasiekimus žavingu gyvenamojo namo atnaujinimo projektu pavydėtinoje Vankuverio priedo kaimynystėje. Čia išskirtinis paveldas yra įkvėptas šiuolaikinio išradingumo Viktorijos laikų informuotai gyvenamajai vietai, šiuolaikiškai sukurta naudojant Art Deco detales. Drąsi geometrija, įspūdingos formos ir rašaliniai atspalviai – visa tai padeda įveikti atotrūkį tarp praeities ir dabarties vaizdo kalbų, paliekant erdvės dialogui ateityje.
O’Briano konstrukcinis sprendimas, užuot priešinantis, remiasi įnoringa pagrindinio fasado kompozicija, kurią sudaro keli išskirtiniai namo konstrukcijos elementai. Kampinė siena nuo priekinio aukščio ir anksčiau nepakankamai išnaudotas erkeris pietinėje pastato pusėje yra neatsiejami nuo pertvarkyto vietos konteksto santykio su dabartine išraiška, taip pat fiziniu buvimu ir plėtra.
„Sakyčiau, kad man daug labiau įdomu dirbti su pastatų ypatumais ir ypatumais ir pabrėžti jų ypatumus, nei juos pašalinti ar racionalizuoti“, – sako O’Brianas. „Plane erkeris buvo ekstrapoliuotas į numanomą apskritimą. Tas ratas tapo išskirtine erdvės rotonda, besitęsiančia nuo pirmojo aukšto lubų iki stogo. Iš tos rotondos atsiranda liestinės ir papildomos kreivės bei apskritimai ir juda po visą namą.
Išlenktos namų pertvaros švenčia cirkuliaciją, nes jos vertikaliai pritvirtina tūrį ir suteikia užuominas apie šoninį judėjimą per vingias ūseliais, besitęsiančias į atskirus kambarius – ypatybes, kurios atspindi Segal etosą. „Mes dažnai gyvename tokiose tiesiose erdvėse, kreivės visada kalba su šiluma, švelnumu ir moteriška malone“, – sako ji. „Jie puikiai suderina kai kuriuos sunkesnius bet kurios erdvės aspektus.
3900 kvadratinių metrų rezidencija būdinga tik šiuolaikiniams naujiems pastatams, nes ji programiškai išsiskleidžia: pirmame aukšte išsiskleidžianti atvira virtuvė, valgomasis ir svetainė; miegamieji ir darbo kambarys pirmame aukšte; svečių ir pagrindinių apartamentų antrame aukšte; ir žemesniame lygyje yra holas ir sporto salė. Erdviniai ir estetiniai sprendimai, kuriuos erzina išorė, yra maloniai nuspalvinti.
Klientai, keturių asmenų šeima, kviečia į jaudulį ir intrigą viduje su Segal kruopščiai kuruojamomis procedūromis, kad sukurtų susidomėjimą iš įtampos tarp esamų elementų ir šiuolaikinių koncepcijų. Beicuota dailylentė ir cementinės plytelės, pritaikytos klasikiniu šaškių lentos raštu, nurodo istorines tradicijas, o netikėtos tekstūros, ekstruzinės sienos ir unikalus požiūris į dienos apšvietimą patraukia šiuolaikinius jausmus. Ryškios raudonos, tamsiai žalios ir sodriai mėlynos spalvos spintelės, stalviršiai, kilimai ir apmušalai dvelkia didingumu visų pirma viešose vietose, o privačiose erdvėse kontrastuoja svajingesni atspalviai arba kreminės balkšvos spalvos.
Ardomieji namų baldai taip pat padidina namuose egzistuojančio dvilypumo suvokimą. Nors ir atrodo abejotinai, sidabrinės „grandinės“ kėdės yra stebėtinai patogios. O Annos Karlin ir Josefo Hoffmano šviestuvai linksta į Art Deco epochą, nebūdami puikūs, todėl sukuria prieinamas skulptūrines formas.
„Šis projektas buvo labai suporuotas, šiuolaikiškas interpretavimas – viskas buvo sutelkta. Supaprastintos formos. Turtingas, drąsus ir unikalus medžiagiškumas. Nors kažkas tikrai autentiško „Art Deco“ šiuolaikiniame pasaulyje būtų neįtikėtina“, – aiškina Segal. „Naudojant tam tikrus komponentus ir iš naujo interpretuojant šį projektą sukurta kažkas, kas jaučiasi labai šilta, drąsi, ypatinga ir nesenstanti.
Norėdami pamatyti daugiau bendradarbių darbų, apsilankykite gilliansegaldesign.com ir workoffice.com.
Ema Peter ir Scott Norsworthy fotografija.