Per pastaruosius du dešimtmečius iškilminga galerijų mugė Dizainas Majamis vadovavo šiam mokesčiui kaip gyvybiškai svarbi platforma nuolat besivystančiai kolekcionuojamo dizaino pramonei, kuri išėjo iš senovinių baldų sektoriaus ir papildo vaizduojamojo meno rinką. Kaip pastebėjo daugelis šalininkų, nuo dešimtojo dešimtmečio pabaigos kolekcininkai pradėjo suprasti, kaip svarbu ne tik demonstruoti statiškus paveikslus ir skulptūras savo namuose, bet ir apvalinti šias erdves funkciniais ir pusiau funkciniais baldais, kurie daugeliu atvejų yra vienodo lygio. prasmės ir amato vadovaujamo eksperimentavimo.
Ankstyvosiomis dienomis ši nuolat besiplečiančios dizaino pramonės šaka, panašiai kaip Renesanso epochos Florencijoje paplitęs mecenavimo modelis, skatino laukines paradigmas keičiančias idėjas: talentus, perkeliančius medžiagos ir pritaikymo ribas. Nors kolekcinis dizainas pastaraisiais metais priartėjo prie estetiškai saugios, pabėgusios ir kartais niūrios pernelyg puošnaus dekoratyvinio meno sferos, keletas galerijų ir kultūros veikėjų tvirtai laikėsi pirminio rinkos postūmio.
Žymus istorikas, rašytojas, kultūros kūrėjas ir pagrindinis amatų atgimimo šalininkas Glennas Adamsonas, norėdamas grąžinti dėmesį į šią mąstyseną ir iš naujo apibrėžti terminą „kolekcionuojamas dizainas“ arba tai, kas kažkada buvo vadinama meno dizainu kaip „avangardinis dizainas“. Būdamas šių metų dizaino Majamio kuratoriumi, jis įgyvendino glaustą, tačiau įtraukią „Blue Sky“ temą – optimistines idėjas, kurių neriboja dabartiniai įsitikinimai ar visuomenės normos. Daugeliu atžvilgių Adamsonas buvo įtrauktas į šį leidimą formuojant „žiūrėdamas atgal ir žvelgdamas į priekį“. Šių metų ypač stipri vitrina naujai nušvietė šioje erdvėje veikiančius talentus, kurie ir toliau meta iššūkį tipologijos, koncepcijos ir saviraiškos riboms.
Iš 49 eksponuojamų galerijų ir specialių projektų „Curio“ eksponatų „Design Milk“ atskleidė 10 akcentų, kurie įvairiais būdais įkūnija šį mąstymą.
Debiutavęs „Design Miami“ su specialiu „Curio“ ekranu, Dubajuje įsikūręs apšvietimo ir interjero dizaineris Naderis Gammas pristatė savo kolekciją „Vessels“ – floros įkvėptą keraminių šviestuvų seriją, kuri aiškiai nukrypsta nuo jo polinkio į brutalistines formas. Vespa stovi lempa yra tiesioginis ypač vingiuoto metatrichia vesparium grybo atvaizdas. Vienetinis kūrinys parodo, kaip natūralios formos – ne tik estetiškai perteiktos plokščiu raštu – ir toliau atspindi projektuojamų objektų funkciją.
Jau antrus metus iš eilės „Design Majamyje“ sužavėjo „Æqou“, tariamai pirmoji Indijos kolekcinio dizaino galerija. Stiprus turtingos šalies amatų tradicijų iš naujo interpretavimo jausmas ir atvirumas tarpvalstybiniam bendradarbiavimui vėl persmelkė jo demonstraciją, nurodant, kas laukia sparčiai kylančios Indijos kūrybinės scenos ir jos potencialo tarptautiniu mastu. Žvaigždžių išskirtinumas buvo išradinga „Chamar Studio“ serija „Flap Chair“. Pagamintos tik iš gumos, šios ryškių atspalvių sofos atspindi šios medžiagos savybių potencialą siekiant numatytos funkcijos.
Pasak galerijos: „Sudheeras Rajbharas 2015 m. įkūrė „Chamar Studio“, siekdamas iš naujo kontekstualizuoti terminą, tradiciškai vartojamą kaip menkinantį odos apdirbimo dalitų bendruomenės žargoną. Kai jautienos draudimas kėlė grėsmę odos dirbinių pragyvenimui, Sudheer naujoviškai pristatė gumą kaip tvarią alternatyvą. Prekės ženklas yra nepaisymo aktas, išsaugantis marginalizuotos bendruomenės amatą ir naudojant jo kūrinius kaip aktyvizmą, siekiant pabrėžti socialinę neteisybę Indijoje. „Flap Chair“ serija yra naujausia serija iš daugybės dizainų, demonstruojančių šį tyrinėjimą.
Filadelfijoje gyvenantis dizaineris Nickas Misselis didžiąją savo praktikos dalį formavo remdamasis mintimi rasti naują paskirtį įprastoms medžiagoms kaip antropologinės išraiškos formai: Amerikos darbininkų klasės patirtį pritaikyti ypač visceralinėms reikmėms. Pagaminta naudojant stiklo pluoštą, dervą ir automobilių dažus, „REM Collection Double Knot“ stalas, kurį pristato Wexler Gallery, primena pakavimo putas, kurios buvo įrėmintos kaip tvirtas, paaukštintas baldas.
Daugiau nei 30 metų Niujorke gyvenantis talentas Christopheris Russellas buvo užsiėmęs savo braižytojo vadovaujamos keramikos praktikos plėtojimu per įvairias kūrybines disciplinas. Naujausios jo geometrinės kompozicijos indai, kuriuos apibrėžia spontaniškas, bet metodiškas spalvingai tapytų kratinių pritaikymas, vaidina įtampą tarp estetikos ir funkcijos. Keraminiai indai buvo būtini nuo civilizacijos aušros. Eklektiškas Yellow Cubist Vessel, rodomas kaip vienodai maksimalistinės Todd Merrill Studio pasiūlymas šiais metais, puikiai parodo Russell kartotinį ir formaliai eksperimentinį požiūrį.
Tarp daugybės prabangių prekių ženklų, kurie išrado kūrybinius ir kultūrinius projektus, debiutavo „Design Miami“, didieji italų mados namai „Fendi“ pristatė naujojo britų Lewiso Kemmenoe kapsulinių baldų kolekciją. Darbai atitinka jo giliai moksliniais tyrimais pagrįstą požiūrį su nepakartojamu paveldo kūrėjo amatininkų tradicijų laikymusi. Gautos kėdės, spintelės, kavos staliukai ir apšviestos sienų detalės turi būti funkcionalios ir griaunančios. Pastarasis yra pasiektas – kaip geriausiai įrodo Sidabrinė kėdė – grubiai tašytą medieną ir akmenį, pritvirtintą prie tvirtai įrėmintų poliruotų metalų ir įterptus į juos.
Londono galerija Charlesas Burnandas, nepriekaištingas baldų ir dekoratyvinių elementų tiekėjas, pabrėžiantis medžiagų ir tipologinio pritaikymo ribas, šių metų dizaino Majamyje pristatė grupės „Haptic Horizons“ demonstraciją. Pasak galerijos, ekspozicija „tyrė medžiagų ateitį, laipsnišką šių elementų naudojimą ir ilgalaikę menininko rankos svarbą formuojant mūsų lytėjimo pasaulį“. Vienas ryškiausių kūrinių buvo britų talento Jano Waterstono „Self Mining“ poilsio kėdė; ypač skulptūriškas, beveik virvę primenantis dizainas, perteiktas iš raižyto ir juodo uosio medžio. Šiuo kūriniu dizaineris ištyrė kasimo sąvoką, derindamas senas technikas su instinktiniais procesais.
„Blunk Space“ – ypač aktyvi gerbiamo Kalifornijoje įsikūrusio judėjimo meistro JB Blunko studija – surengė „Curio“ parodą su užsakytais ir gautais šiuolaikinių talentų darbais, reaguojančiais į jo prasmingą ir novatoriškai išradingą praktiką, ko gero, geriausias pavyzdys jo paties pastatytame name. Londone įsikūrusio dizainerio Rio Kobayashi „Tundra“ laisvai pastatoma lentyna buvo centrinis inkaras ir netgi mažesnių keramikos gaminių ir indų demonstravimo elementas. Kūrinys buvo sukurtas naudojant endeminį raudonmedį ir tiesiogiai atspindi savitą namų architektūrą.
Kai kurie išmanantys galėtų pasakyti, kad danguje sukurtas mačas, mintyse pirmaujanti Niujorko galerija Friedmanas Benda susivienijo su pagrindine į mokslinius tyrimus orientuota praktika Formafantasma. Abu subjektai dalijasi supratimu apie dizaino potencialą už formos ir funkcijos: gilesnės istorinės, socialinės ir kultūrinės prasmės kanalas – netgi provokacija. Pagaminta iš vyšnios medienos ir šviesos diodų, Robo lempa atrodo paprasta, tačiau nenuostabu, kad ji signalizuoja daug daugiau. „Darbas tiria ryšį tarp dizaino, buitinės sferos ir archetipo idėjos… apimančios griežtumą ir santūrumą“, – aiškina „Formafantasma“ įkūrėja Simone Farresin. 2025 m. pavasarį galerijoje surengs Milane įsikūrusios studijos naujų kūrinių solo paroda.
Visiškai įtraukiančios mugės instaliacijos „Design Miami“ yra retos, išskyrus tas, kurias montuoja prekės ženklo partneriai. Dar neįprasta matyti tokio tipo visa apimančią demonstraciją pramonės renginiuose Jungtinėse Valstijose. Šiais metais viską pakeitė Los Andžele įsikūrusi prabangos dizaino praktika „Nuova Group“, kuri pasirinko savo „Curio“ pastatyti kaip 1971 m. rekonstruotą namų interjerą – akimirka daugeliui buvo paskutinė, kai jautėsi tikras kolektyvinio optimizmo ateičiai. . Kelionės laiku instaliacija, skirta suaktyvinti visus pojūčius, buvo sukurta be jokio akmens. Viskas nuo archyvinių apmušalų iki žvakių ir Andrea žvakidės dizaino – kaip ir kiti baldai – buvo parduodami pagal užsakymą.
Šanchajuje ir Niujorke įsikūrusi „Objective Gallery“ nusprendė savo stendo pristatymą įrėminti devynių dabartinių geistą apibūdinančių talentų darbais. Platforma pavadino vitrina Davido Hockney citata: „Visas menas (dizainas) yra šiuolaikiškas, jei jis gyvas“ – tai nuotaikos, primenančios vis labiau stratifikuotą pramonės pobūdį ir kelių lygiagrečių tendencijų atsiradimą. Tarp garsaus parodos dalyvių sąrašo buvo britų, Brukline gyvenantis dizaineris Jackas Simondsas, kuris dažnai semiasi įkvėpimo iš biomorfinių formų ir gamtos įvykių. Beveik irstanti A protea lempa yra tokio požiūrio įrodymas. Vienkartiniame dizaine dera natūralios džiovintos protea gėlės su perdegusiais tos pačios gėlės lapeliais, išdegintu bambuku, liejama bronza ir rankomis raižytu marmuru, nes jis sukietėja kaip anapusinis, tačiau įžemintas šviesos šaltinis. „Tai, ką gamta atneša, yra ugnis ir spindesys“, – apibūdina Simonds.
Norėdami sužinoti daugiau apie šią metinę demonstraciją ir visas jos pastangas, apsilankykite designmiami.com.
Adriano Madlenerio instaliacijos fotografija.