Tai neabejotinai mūsų pramonės klausimas, ir tai yra viena sriuba, kurios nenoriu valgyti. Mano knyga, Stilingasbuvo įtrauktas į dabar liūdnai pagarsėjusį „Books3“ duomenų rinkinį – tai buvo viena iš 183 000 knygų, kurias naudojo (pavogė?) kelių milijardų dolerių vertės įmonės, tokios kaip „Meta“ ir „OpenAI“, mokydamos savo AI modelius. Visumą Stilingas buvo įtraukta, kad šie kalbiniai modeliai galėtų sužinoti apie dizainą ir stilių.
Praėjusią savaitę nuvykau į Niujorką su mūsų programinių skelbimų tinklu „Raptive“ ir bendradarbiavau su 33 kitais turinio kūrėjais, kad pradėčiau AI reguliavimo internete kampaniją. Matote, šios pagrindinės technologijų įmonės sukūrė įrankius, kurie iškrapštė (ir įsiminė) viso interneto turinį. Šie dideli kalbų modeliai, kaip jie vadinami, įtraukė visas viešai prieinamas nuotraukas, kiekvieną pastraipą, kiekvieną receptą, kiekvieną instrukciją ir kiekvieną „pasidaryk pats“; Dabar, paieškos juostoje įvedus paprasčiausią klausimą, AI modelis pateiks bendrą atsakymą, neįskaitydamas informacijos šaltinių. Tačiau tai ne tik mūsų, dirbančių internete, problema – jei taip kada nors pasidalijo bet kuo internete viešai (nuotrauka, vaizdo įrašu, komentaru draugui), tai jau buvo panaudota apmokant bent vieną AI sistemą.
Akivaizdu, kad dirbtinis intelektas yra čia ir jo auka tikrai nėra atsakymas – mes neverkiame ir akivaizdžiai toliau dirbame, kad sukurtume naujoves, paįvairintume ir sulaikytume senus skaitytojus. Taigi praėjusią savaitę Niujorke prisijungiau prie komisijos, kurioje dalyvavo Tieghan iš Half Baked Harvest, Kaitlin iš Woks of Life ir Kevin iš Country Rebel – atstovaujantys visiems turinio kūrėjams, kurių verslui tiesiogiai veikia šie dideli kalbų modeliai.
Matote, AI pritraukia naujus skaitytojus, kurie istoriškai užklydo į mūsų žmonių vadovaujamas svetaines, įvesdami „kaip gamini humusą“ arba „kokio dydžio svetainės kilimėlis. Dabar dauguma iš mūsų jau to aplenkia (pastaruosius dvejus metus bandėme kurti ne dirbtinio intelekto turinį, apie kurį rašiau čia), ir mūsų darbas yra sukurti tokį patrauklų turinį, kad skaitytojai sugrįžtų. ČIA kiekvieną dieną – „tiesioginis eismas“ yra mūsų šiaurinė žvaigždė.
Tačiau tai, ką mato mūsų skaitmeninės žiniasklaidos pramonė, kaip visuma, yra naujai atrastas nesugebėjimas pasukti ieškotojų į skaitytojai. Sakė kitaip: apsimeskime, kad tu tik pradedi dizainą. Galbūt jūs pirmą kartą puošiate savo namus ir „Google“ pateikiate tokį klausimą kaip „kaip aukštai turėčiau pakabinti užuolaidas? Anksčiau skaitytojas galėdavo spustelėti nuorodą į mūsų svetainę – galbūt jiems tai patiktų, jie užsiregistruotų el. pašto adresų sąraše, o mes užsidirbtume dar vieną nuolatinį skaitytoją! Tačiau dabar „Google“ Dvynių modelis pateikia mūsų žodžius labai bendra forma – ieškančiam asmeniui niekada net nesuteikiama galimybė apsilankyti mūsų svetainėje.
Ironiška, bet 2024 m. EHD paieškos srautas išaugo – mūsų komanda labai daug dirbo, kad skaitytojai vis dar rastų mus sugeneruotų atsakymų jūroje, už ką esu labai dėkingas. Tačiau taip nėra daugelio kitų internetinės skaitmeninės žiniasklaidos įmonių atveju – dėl AI smarkiai sumažėja srautas į vis žaliuojančius įrašus (ištisus metus, metai iš metų). Visi matome užrašą ant sienos, todėl man didelė garbė būti grupės, dirbančios ieškant sprendimų tūkstančių mažų interneto įmonių vardu, dalimi.
Ar mums bus gerai? Na, paklauskite spausdintų žurnalų (dingo dėl tinklaraščių, įskaitant mano), vietinių naujienų ir laikraščių (dingo dėl internetinių transliacijų ir skaitmeninės žiniasklaidos svetainių) ir 2010-ųjų pradžios dizaino tinklaraščių (nužudytus socialinių tinklų ir Pinterest). „Informacijos pramonė“ visada keičiasi, išlikti jos priekyje buvo labai įdomus iššūkis per pastaruosius 15 metų ir tai tik dalis socialinės evoliucijos. Būti dideliu šios pramonės žaidėju ilgą laiką yra nuostabu. Ir klausyk, aš rašysiu šį dienoraštį iki mirties, nes man labai patinka būti čia.
Kaip neseniai Brene Brown podcast’e sakė kiekybinė futuristė Amy Webb – dirbtinio intelekto naršymas yra tarsi važiavimas ledu, trinktelėjus į pertraukas tave užmuš, tu turi suktis. Valdykite chaosą ir išlikite ramūs. Ledas šaltas ir kietas, bet jis yra čia, ir jei nenorite išlipti iš automobilio ir vaikščioti, geriau išmokite važiuoti ant jo, kad patektumėte ten, kur norite. Esu įsitikinęs, kad „Raptive“ – dešimta pagal dydį skaitmeninės žiniasklaidos įmonė pasaulyje, kurios pasiekiamumas internete didesnis nei „Hearst“, „Twitter“, „Fox“, „Reddit“ ir kt. – yra gerai pasirengusi derėtis dėl susitarimo su dirbtinio intelekto įmonėmis, kurios išsaugo savo veiklą. žmonijos turtingumą internete.
Kas atsitiks, jei jie to nepadarys?
Ką gi, praėjusią savaitę įspėjau (ir tuo tvirtai tikiu), kad tokia tvarka įvyks šie trys dalykai:
-
- Maisto, auklėjimo, dekoro, gyvenimo būdo ir mados tinklaraščiai praras srautą ir pajamas. Kūrėjai ir mūsų komandos turės kuo greičiau rasti naujų pajamų. Jei negalėsime, mūsų verslas bus uždarytas. Viskas įmanoma, bet liūdna tikriems pasekėjams.
-
- Internetas taps beprotiškai neįdomus. AI iš esmės bus savo paties parazitas, siurbiantis pramogas ir linksmybes iš skaitmeninių atradimų.
-
- Išnykus žmonių sukurtoms gyvenimo būdo svetainėms, dings ir kokybiški „atsakymai“, kuriuos AI ieškojo. Vietoj to, tai gali pateikti netikslius ir tikrai neniuansuotus atsakymus į jūsų klausimus. (Tai jau vyksta nežymiai – pavyzdžiui, kai Google Dvyniai pasiūlė ieškantiems valgyti klijus ir akmenis – tačiau mokslininkai žino, kad tai taip pat gali pablogėti. Kai dirbtinio intelekto modeliams pritrūksta informacijos ir jie pradeda vartoti AI sukurtą Kaip naujas duomenų šaltinis, modeliai sugenda. Visas internetas, kaip mes jį žinome, taptų netinkamas naršyti ir naudoti.
-
- Nuobodžiaujantis dabar įprastas internetas, žmonės tiesiog paims telefonus ir eis į „TikTok“ – platformą du jour, kuri buvo sukurta kaip neįtikėtina paieškos sistema („Instagram“, mažiau). Ar manau, kad Google išnyks? Ne. Tie žmonės yra genialūs ir jie tai išsiaiškins, jei jų nesuvalgys įgudęs dirbtinio intelekto modelis (pvz., Claude’as, Anthropic) ar konkuruojantis paieškos variklis (pvz., „Perplexity“, kuris veikia). tiksliai taip, kaip tikriausiai įsivaizdavote Ask Jeeves darbą maždaug prieš 25 metus).
Kas, mano nuomone, turėtų atsitikti? Malonu, kad paklausei.
Teisinė aplinka čia yra kupina, todėl tai sudėtinga: tonų AI kompanijų buvo iškeltos į teismą dėl autorių teisių pažeidimo ir neaišku, kaip šios teismo bylos pasisuks. Tačiau manau, kad dabartiniai dirbtinio intelekto verslo lyderiai – „Google“, „Meta“, „OpenAI“, „Anthropic“, „Mistral“ ir kt. – čia turi galimybę bendradarbiauti su žmonių kūrėjais, kurie buvo ir tikisi toliau kurti tikrą originalų turinį. Pateikite žmogaus atsakymus aukščiau algoritmo, virš AI sukurto atsakymo. Užuot vogę, mokėkite mums tiesiogiai už mūsų darbą arba suteikite jam licenciją. Dirbkite tiesiogiai su skaitmeninės medijos ekspertais, pvz., „Raptive“ komanda, kad nustatytumėte kūrėjus, kurie sukuria pridėtinę vertę interneto ekosistemai. Tiesą sakant, čia taip pat yra vilties! Caitlin turėjo puikių pokalbių su pradedančiomis įmonėmis, tokiomis kaip ProRata.ai, kurios kuria priskyrimo technologiją – iš esmės užtikrina, kad kūrėjai būtų kredituojami (ir jiems būtų atlyginta), kai jų informacija naudojama kelių milijardų dolerių vertės AI verslo pelnui gauti.
Nenoriu skambėti visai niūriai ir niūriai. AI turi keletą neįtikėtinų programų. Jis gali surūšiuoti nepaprastai daug informacijos ir gali užmegzti ryšius, kurie žmonėms atrodo nematomi. Tai gali (ir pakeis) radikaliai pakeisti medicininę diagnozę ir gydymą. Tai gali paskatinti žmogaus mokymąsi, kūrybiškumą ir tyrinėjimą.
Tačiau skaitmeninėje žiniasklaidos erdvėje tai nepasiseka. Taigi aš pasisakau už kūrėjus, kurie prideda turtingumo į mūsų gyvenimą – kūrėjus, kurie pateikia mums žudančių vakarienės receptų, kūrėjus, kurie padeda mums jaustis patogiau savo kūne, kūrėjus, kurie nukelia mus už uždangos ir leidžia jaustis mažiau vienišiems. Aš pasisakau už savo kolegas autorius, kurių knygos buvo pavogtos ir kurių žodžiai dabar formuoja kiekvieną atsakymą, kurį išspjauna generatyvus AI modelis (įskaitant ir mano). Aš taip pat pasisakau už jus: dirbtinio intelekto įmonės parengė modelius apie pavogtą informaciją mus visusnepasiūlydami mums galimybės atsisakyti. Manau, kad visi nusipelnėme geresnio. Išlaikykime žmoniškumą internete – visi žinome, kad vis tiek apie tai skaityti įdomiau 🙂 Ką manote?
(Jei taip pat norite padėti, kad internetas būtų įdomus, čia galite pasirašyti atvirą Raptive laišką apie dirbtinį intelektą. Kiekvienas parašas padeda jiems ir toliau propaguoti internetą, kuriame pirmieji žmonės.)
Taip pat čia yra visų konferencijoje dalyvavusių kūrėjų sąrašas! Patikrinkite juos, mėgaukitės tikru jų turiniu ir stebėkite, jei jums patinka jų dalykai 🙂
* Nuotraukos per Raptive