Mercedes-Benzautomobilių gamintojas, garsėjantis prabangos keturiais ratais, turi naują būstinę Stambule, Turkijoje. Boytorun architektai. Išsiplėtusiame centre yra daug šviesių erdvių, kuriose yra įvairių darbo stilių, skatinant bendradarbiavimą.
Viena iš aštuonių licencijuotų firmų, su kuria automobilių gamintojas bendradarbiauja visame pasaulyje, architektai jau baigė šio prekės ženklo salonus. Tačiau šis naujausias projektas nukrypo nuo „Mercedes-Benz“ išskirtinio elegantiško interjero. Bendrovė nusprendė persikelti iš pramoninės zonos, esančios šalia vienos iš savo gamyklų, į triukšmingą centrinį rajoną – šalia prekybos centro.
Ryškus kontrastas nuo ankstesnės pilkosios betono zonos, aplinkinės vitrinos yra gyvybingo didžiausio šalies miesto gatvės vaizdai. „Šiuo metu biuras yra pačiame Stambulo centre, kuriame yra parduotuvių ir jaunesnio amžiaus gyventojų“, – sako Semihas Boytorunas, „Boytorun Architects“ vadovaujantis partneris. „Yra kitokia energija, ir mes norėjome tai atspindėti.
Pastate yra 10 aukštų, kurių kiekvienas yra 15 000 kvadratinių pėdų, todėl architektai norėjo užfiksuoti tą patį bendruomenės jausmą lauke ir perkelti jį į patalpą. Pagrindinis cirkuliacijos maršrutas sudaro centrinę kilpą aplink šerdį, kuri leidžia spontaniškai susiburti skirtingų skyrių darbuotojams. Šis vientisas srautas skatina darbuotojų, atliekančių įvairias funkcijas nuo IT paslaugų iki rinkodaros, priklausymo jausmą.
Darbuotojai laikosi mišraus tvarkaraščio, todėl lanksčių galimybių gausu. Kiekviename aukšte lengvai pasiekiama uždaros ir atviros aplinkos derinys. Darbo vietos ir ilgi stalai yra centre, juos supa ąžuolinės pertvaros ir žaluma, todėl sekcijos yra erdvios ir lengvos. Susibūrimo kambariai ir kabinos sėdimos vietos palei perimetrą suteikia galimybę žmonėms ramiai, galvomis nuleisti darbą arba užsiregistruoti nedidelėje grupėje su keliais kolegomis.
Vietos bendravimui biure, vadinamos aikštėmis, yra pagrindinės, strategiškai patogioje vietoje prie kiekvieno aukšto įėjimo. Šiose bendruomeninėse vietose komandos rengia savaitinius susitikimus, treniruotes ir renginius, skirtus susibūrimams ir šventėms. Populiariajame muzikos kambaryje su graffiti stiliaus meno kūriniais yra instrumentų ir garsiakalbių kolekcija. Darbuotojai dažnai organizuoja savo pramogas, o per dieną surengia gyvą jam seansą (ar du).
Lubų pertvaros padeda sumažinti triukšmą, o akustinio apdorojimo tinklelis primena klasikines radiatoriaus groteles. Tačiau nuorodų į „Mercedes-Benz“ trijų taškų žvaigždės logotipą stebėtinai nedaug, o prekės ženklas apsiriboja priėmimo zona. Spalva apibrėžia darbo srities sektorius, kaitaliodama nutildytus ir ryškius tonus.
Silpnūs, kreminiai atspalviai išryškina dėmesio ar atsipalaidavimo zonas, o ryškesni atspalviai pagyvina bendradarbiavimo erdves. Tai spektras, kuris yra priešingybė šaunamajam metalui, juodajam plienui ir sidabriniams metalams, kurie sukelia galingus variklius. Geltonos, mėlynos ir oranžinės spalvos purslai suteikia pakankamai kibirkšties darbuotojams, kurie paprastai būna biure dvi dienas per savaitę, neapsunkindami pojūčių. Būstinė kviečia bendradarbiavimo dvasią, kaip ir naujoves – žinoma, pagal dizainą.
Norėdami sužinoti daugiau apie šį ir kitus įmonės projektus, apsilankykite boytorunarch.com.
Fotografavo Gurkan Gerai.