Teal vandenys juosia balto smėlio paplūdimius visai šalia šio 6 000 kvadratinių pėdų ploto prie vandenyno, esančio dviejų hektarų šiaurinėje Fidžio pakrantėje, įspūdingame Vomo salos žemumos pusiasalyje. Taikliai pavadintas Rifų namas, rezidencija suteikia pasaulinės klasės prieigą prie bangų ir architektūrinės apžvalgos lango, iš kurio atsiveria kvapą gniaužiantys vaizdai. Tačiau norint suvokti tokią ramybę skatinančią erdvę, reikėjo suburti pasaulinę komandą, kuri būtų tokia didelė, kaip ir jos masto.
Šeima, kuriai buvo pastatytas namas, subūrė talentus iš skirtingų pasaulio kraštų, įskaitant Kanadoje įsikūrusią įmonę Architektūra Statybos kultūraNaujosios Zelandijos kraštovaizdžio architektai Wraight + Associates LTDSan Franciske Lindsay Gerber interjeras, ir Australijos apšvietimo dizaineris – be kitų. Nepaisant COVID vėlavimo ir fizinio atstumo tarp visų dalyvaujančių šalių, bendradarbiavimas pasirodė esąs sinergiškas, ką patvirtino komandos kūrybingi sprendimai.
Paviljono sistemą sudaro junginys, kurio pagrindinė struktūra, kurią sukūrė architektas Markas Ritchie, tarnauja kaip jo širdis ir plaučiai. Ši įvairiapusė gyvenamoji ir pramogų erdvė plečiasi ir susitraukia, kaip pageidaujama, dėl didžiulių slankiojančių stiklinių sienų padėties, kad būtų galima pajusti sūrų, gryną orą, skiriant formalią vidaus svetainę ir valgomąjį, esantį šalia virtuvės. Be to, šias dvi zonas skiria atviras vėjas, įrengtas kaip šešėlinė lauko svetainė. „Kai atidaromos visos stiklinės sienos, efektas yra kvapą gniaužiantis“, – sako interjero dizainerė Lindsay Gerber. „Kambariai ne tik sklandžiai susilieja, bet, atrodo, ištirpsta juodame dugne esančiame baseine ir už jo esančio vandenyno.
Papildomas programavimas, esantis šalia branduolio, apima liokajų sandėliuką, tualetą, aptarnavimo kambarius, persirengimo erdvę, sporto įrangos kambarį, baseiną, esantį lygiagrečiai namui, terasas, sūkurinę vonią ir didelį sodą, kurio ūseliai tęsiasi už viešųjų erdvių. Kiekvienoje to centrinio branduolio pusėje išilgai horizontalios ašies yra trys mažesnio mastelio paviljonai – du vienoje pusėje, kuriuose yra keturi atskiri miegamojo apartamentai, o vienas kitam – nuošalesniam pirminiam apartamentui.
Projektas siūlo rojų, sukurtą iš produktyvaus dialogo tarp tradicinių Ramiojo vandenyno formų ar išraiškų ir šiuolaikinės architektūrinės kalbos. Šiurkštumą ir spontaniškumą atitinkamai subalansuoja elegancija ir santūrumas. Beveik baltas kalkakmenis sutvirtina medžiagų paletę į paprastumą ir vientisumą, kartu išryškindamas organišką tekstūrą, kuri laikui bėgant patinasi. Šis nevienalytiškumas taip pat padeda geriau išreikšti kitas pasirinktas apdailas ir baldus: šviesios spalvos Viktorijos laikų uosio medieną, anglies porceliano baseino plyteles ir beveik baltai nudažytas tinkuotas sienas, taip pat tamsius langus ir šviestuvus bei sodrią žalumą patalpose.
Patalynė ir vilna papildo išorinius audinius, kad būtų lengva judėti iš lauko į patalpą, kur svečiai gali jaustis mėgaudamiesi įvairiais rankų darbo dirbiniais. Virš valgomojo stalo pakabinami monumentalūs „Urchin“ pakabukai yra iš Coup D’Etat San Franciske, iš kur taip pat kilę visi įmontuoti odiniai galvūgaliai. Miegamojo pakabukai yra pūsto stiklo meistro stiklo dizainerio Alison Berger. O dideli mediniai valgomojo, kavos ir konsolių stalai, taip pat miegamojo suolai yra pagal užsakymą Lindsay Gerber Interiors, kuriuos vėliau pagamino vietiniai amatininkai Fidžyje. Taip pat buvo užuolaidos ir pagalvės pagal užsakymą.
„Mūsų sukurtos medinių stalų ir daiktų formos buvo paprastos, tačiau paprašėme jų naudoti subtilią rankinio grandymo techniką, kuri imituoja vandenyno raibuliavimą“, – teigia Gerberis, kad gamtos įtaka atsispindi estetikoje. „Buvo malonu su jais dirbti ir mums patiko parodyti jų talentą ir gražią medieną.
Fotografavo Seanas Fennessy.