Mokslinė fantastika padarė didžiulę įtaką menams, įskaitant literatūrą, kiną, grafiką ir dizainą. Šis poveikis yra toks reikšmingas, kad Šveicarijos baldų įmonė Vitra skyrė metus trukusią parodą pavadinimu Mokslinės fantastikos dizainas: nuo kosmoso amžiaus iki metaverso ištirti šią dizaino ir mokslinės fantastikos sankirtą.

Modernioje, gerai apšviestoje galerijoje yra futuristiniai dizainai, rodomi lentynose ir pjedestaluose.

Norint suprasti ryšį tarp šių dviejų sferų, reikia dar kartą peržiūrėti istorijos knygas. Trumpai tariant, dizainas ir mokslinė fantastika palaiko nuolatinį ryšį nuo šeštojo dešimtmečio po pramonės amžiaus technologijų bumo. Mokslinė fantastika kaip žanras pradėjo tapti savarankiška, kai to meto kūrėjai pradėjo įsivaizduoti futuristinį pasaulį, kurį įgalino naujosios technologijos.

Du žmonės šiuolaikiškoje, gerai apšviestoje galerijoje su futuristiniais dizainais, rodomais ant lentynų ir pjedestalų.

Pirma, pasaulis stebėjo kosmines lenktynes ​​tarp Jungtinių Valstijų ir Sovietų Sąjungos ir matė pirmuosius palydovų paleidimus, įkvėpusius tokius ikoniškus dizainerius kaip Gae Aulenti, Eero Aarnio, Luigi Colani, Joe Colombo ir Vernerį Pantoną sekti naują reiškinį. dizainas, pagrįstas kelionių į kosmosą technologija. Šie dizainai, išsiskiriantys savo organinėmis formomis ir blizgančiais plastikiniais paviršiais, išgarsėjo dideliame ekrane, pavyzdžiui, Olivier Mourgue’o Djinn sėdynių serija Stanley Kubricko filme. 2001: Kosminė odisėja (1968) ir Eero Aarnio pomidorų kėdė Barry Sonnenfeld’s Vyrai juodais drabužiais (1997). Komiksai, celiuliozės žurnalai ir knygos taip pat pradėjo tyrinėti mokslinės fantastikos temą, sukurdami naują šio žanro gerbėjų bazę. Po daugelio metų kompiuterinis dizainas ir 3D spausdinimas atvedė prie Joriso Laarmano aliuminio gradiento kėdės (2013) – pirmosios 3D spausdintos metalinės kėdės. Pastaraisiais metais metaversa atvėrė duris, atrodytų, begalinėms galimybėms kylantiems dizaineriams kurti ir eksperimentuoti.

Ant metalinių lentynų pastatyti įvairūs modernaus dizaino objektai, įskaitant mėlyną kėdę, oranžinę žirafos figūrėlę, nedidelį atomą primenančios konstrukcijos modelį ir sferinę lempą.

Moderni ekspozicija su įvairiais meno ir dizaino kūriniais ant metalinių lentynų, kuriuose yra spalvingų ir unikalių formų daiktų, įskaitant kėdes, ekranus ir abstrakčias skulptūras.

Visa tai ir tiek daug to, ką lankytojai pamatys „Vitra Schaudepot“, atrodė neįmanoma, kol dizaineriai savo idėjas nepavertė realybe. Parodoje eksponuojama daugiau nei 100 objektų, dokumentuojančių dialogą tarp dizaino ir mokslinės fantastikos, Argentinos vizualiojo menininko. Andresas Reisingeris. Pats dizaineris įtraukė savo laivybos seriją (2021 m.) ir Hortensia kėdę (2018 m.), pastaroji iš pradžių buvo NFT, o vėliau – fizinis baldas. Parodos kūrybos vadovas Reisingeris paaiškina savo viziją: „Kai tik Vitros dizaino muziejus mane pakvietė dirbti prie šios parodos, žinojau, kad noriu įtraukti argentiniečių fantasto Jorge’o Luiso Borgeso, kurį jau seniai noriu, temas. žavėjosi. Pagrindinis jo kūrybos motyvas – veidrodžiai, simbolizuojantys portalus į alternatyvias realijas. Atsižvelgdamas į tai, nusprendžiau pagerbti Borgesą, paversdamas veidrodžius parodos akcentais, panaudojant juos, kad atspindėtų ir sužadintų daugybę susipynusių realijų ir laiko juostų, sukurdama naują dimensiją mūsų šiuolaikiniame pasaulyje. Džiaugiuosi tuo, ką pasiekėme su šia paroda, kuri kalba apie laiką ir erdvę, kuri tikrai nepažįsta laiko ir erdvės.

Puikiai apšviestoje minimalistinio dizaino ekspozicijų erdvėje lentynos su įvairiomis moderniomis ir spalvingomis kėdėmis

Žemiau pateikiamas nedidelis parodoje rastų objektų pasirinkimas:

Futuristinis kambarys su išlenktomis lubų sijomis, abstrakčiu sienų menu ir trimis žmonėmis, kurie bendrauja – vienas sėdi kairėje, vienas stovi centre dešinėje ir vienas sėdi prie skaidraus stalo centre.

Nejudantis vaizdas iš filmo „Ateis dalykai“, 1936 m. © Vitros dizaino muziejaus archyvas

Futuristinis miesto vaizdas su daugiaaukščiais pastatais ir skraidančiomis transporto priemonėmis.  Scenoje dominuoja paaukštinti keliai ir didelė unikali konstrukcija, primenanti sklandančią platformą.  Tanki miesto aplinka pilkos spalvos tonais

Erich Kettelhut, Piešinys Metropoliui, 2-asis leidimas, 1925 m.

Moderni sferinė oranžinė kėdė su minkštu vidumi ir pasukamu pagrindu.  Dizainas primena dalinį gaublį su atviru priekiu

Eero Aarnio, Pallo / Ball Chair, 1963 © Vitra Design Museum \\\ Nuotrauka: Andreas Sütterlin

Šiuolaikinė kėdė su baltu apvaliu pagrindu ir lenkta sėdyne su mėlynu apmušalu ir didele apskrita išpjova nugaroje

Matti Suuronen, be pavadinimo, 1969 m. © Vitra Design Museum \\\ Nuotrauka: Andreas Sütterlin

Balta moderni kėdė su elegantišku, lenktu dizainu ir tamsiai mėlyna minkšta sėdyne.  Kėdė turi unikalų, konsolinį pagrindą ant balto stovo

Joe Colombo, Sella, 1964/65 © Vitra Design Museum \\\ Nuotrauka: Jürgen Hans

Unikali balta sferinė kėdė su purpurine amortizacija ir įmontuotais padėklais, pritvirtintais prie šonų.  Kėdė turi paminkštintą galvos atramą ir porankius

Günteris Ferdinandas Risas, Herbertas Selldorfas, Saulės kamuolys, 1969-71 © Vitra Design Museum \\\ Nuotrauka: Jürgen Hans

Moderni skulptūrinė kėdė su blizgančia mėlyna apdaila, ištisinio, sklandaus dizaino be atskirų kojų ar atlošo

Louis Durot, Aspirale, apytiksl. 1970 © Vitra Design Museum \\\ Nuotrauka: Andreas Sütterlin

Du žmonės baltais drabužiais sėdi ir kalbasi futuristiniame, spalvingame ir abstrakčiai suprojektuotame kambaryje su ryškiu apšvietimu.

Verner Panton, Fantasy Landscape parodoje Visiona 2, Kelnas, Vokietija, 1970 © Verner Panton Design AG, Bazelis

Sidabrinis elegantiško dizaino šuo robotas su dideliu tamsiu antveidžiu ir sulenktomis galūnėmis, pozuotas baltame fone

AIBO ERS-110, Sony, 1999 © Sony © Vitra Design Museum \\\ Nuotrauka: Andreas Sütterlin

Geometrinė balta kėdė su atvirų grotelių dizainu ir keturkojų pagrindu

Konstantinas Grčičius, Pirmoji kėdė, 2008 © Vitra Design Museum \\\ Nuotrauka: Andreas Sütterlin

Trys suaugusieji ir vaikas bendrauja su moduliniais juodais baldais, išdėstytais įvairiomis konfigūracijomis paprastame fone

Joe Colombo, Living Center, 1970/71 © Ignazia Favata/Studio Joe Colombo \\\ Nuotrauka: Rosenthal Einrichtung

Skulptūrinis stalas su apvaliu viršumi ir trimis kojomis, atrodo pagamintas iš tamsios, blizgios medžiagos, kurios tekstūra tirpsta arba tempiasi

Jólan van der Wiel, Gravity Stool, 2011 © Vitra Design Museum \\\ Nuotrauka: Andreas Sütterlin

Aukštųjų technologijų juodo skorpiono įkvėpta darbo vieta su reguliuojama ergonomiška kėde, keliais monitoriaus laikikliais ir ištraukiamu stalo paviršiumi

Scorpion Computer Cockpit, 2020 © Vitra Design Museum \\\ Nuotrauka: Andreas Sütterlin

Siurrealistiška, abstrakti sofa sėdi nevaisingame, uolėtame kraštovaizdyje po blyškiai violetiniu dangumi, o viršum matosi silpna krentanti žvaigždė

Andrés Reisinger, „Laivyba“, „Deep Space“, 2021 © „Reisinger Studio“.

Metalinė, pripūsta sofa guli ant uolėto reljefo su dideliais rieduliais fone po pilku dangumi

Sudėtinga sofa, pristatymas, 2021 m., Andréso Reisingerio kūrinys © Reisinger Studio

Unikalaus dizaino pliušinis fotelis su persipynusiomis kreivėmis sėdi ant uolėto, nevaisingo kraštovaizdžio prie ramaus vandens telkinio.  Dangus apsiniaukęs

Andrésas Reisingeris, pristatymas, susivėlęs, 2021 m. © Reisinger Studio

Minkštas ir purus rožinis fotelis su tekstūruotu, žiedlapius primenančiu audinio danga

Andrés Reisinger, Hortenzija, 2021 © Vitra Design Museum \\\ Nuotrauka: Andreas Sütterlin

Aukštakulnių batų pora su sudėtingomis, pikselių tekstūromis ir gradiento spalvų schema nuo žalios iki violetinės

Francis Bitonti, „Molecule Shoes“, 2015 © Vitra Design Museum \\\ Nuotrauka: Andreas Sütterlin

Futuristinės raudonos aptakaus dizaino ir permatomo stogelio transporto priemonės iliustracija su detaliu šoniniu vaizdu ir viduje sėdinčio žmogaus kontūrais juodame fone

Luigi Colani, Transporto priemonių studija, 1970/71 © Vitra Design Museum Archive

Baltas ankšties formos rašomasis stalas su integruota juoda kėde, su įmontuotu valdymo skydeliu ir daiktadėžėmis

Maurice Calka, P.-DG Desk, 1969 © Vitra Design Museum \\\ Nuotrauka: Jürgen Hans, © VG Bild-Kunst Bonn, 2024

Veiks iki 2025 m. gegužės 11 d. Mokslinės fantastikos dizainas: nuo kosmoso amžiaus iki metaverso paroda, kurią būtina pamatyti visiems, susižavėjusiems dizaino ir futuristinės vizijos sąveika. Norėdami sužinoti daugiau, apsilankykite vitra.com.

Parodos nuotraukos Markas Niedermannas.

Vy Yang, kaip vyriausiasis redaktorius, yra apsėstas atrasti būdus, kaip gyventi gerai + su ketinimais per dizainą. Ji tikriausiai dalijasi tuo, ką rado Instagramas istorijos. Ją taip pat galite rasti adresu vytranyang.com.





Source link

By admin

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *